سلام فسا

ساخت وبلاگ
به گزارش سلام فسا، وب دا نوشت: دکترمحمد شکوهیان رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان فسا بیان داشت : نوجوان ۱۳ ساله فسایی که بعلت اصابت چاقو به جدار قفسه سینه در ساعت ۲۲:۴۰ شبانگاه دوشنبه ۲۴ اسفندماه ۹۴ توسط اورژانس به اتفاقات بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) منتقل شده بود ، پس از تشخیص اولیه ورود چاقو به احشاء داخل قفسه صدری به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال یافت و مورد جراحی توسط خانم دکترزارعی جراح کشیک بیمارستان قرار گرفت .

دکترشکوهیان افزود : با توجه به خونریزی بسیار شدید و احتمال آسیب به قلب ، دکتر زراعتیان نژاد فوق تخصص جراحی قلب در اتاق عمل حضور یافت و بیمار با تشخیص پارگی کامل بطن چپ ، دریچه میترال ، دیواره بین بطنی و قسمتی از بطن راست به اتاق عمل قلب انتقال یافت و در حضور تیم پزشکان ، متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل قلب فسا به دستگاه قلبی – ریوی (دستگاه پمپ) متصل شده و بطن چپ ، دریچه میترال ، دیواره بین بطنی و بطن راست بوسیله بافت دور قلب بازسازی شد.

رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) گفت : پس از جدا شدن دستگاه قلبی – ریوی ، بیمار به بخش ICUقلب باز انتقال یافت و پس از گذشت ۶ ساعت از عمل و اکوی کاملا طبیعی ، لوله تنفسی بیمار بیرون آورده شد و هم اکنون بیمار در شرایط کاملا پایدار به سر می برد.

وی اظهار داشت : این اتفاق فوق العاده که محصول کار گروهی چندین رشته تخصصی است موجی از شادی و امیدواری را در خانواده های درگیر حادثه ایجاد کرده است.

گفتنی است از تلاش های دکتروجدانی متخصص بیهوشی، خانمها بیگی و غمخوار اعضاء گروه ویژه بیهوشی ، آقای خداکرمی و خانم شکوهی پرفیوژنیست ، خانم آسوده مسوول ICU جراحی قلب ، آقای خسروی سوپروایزر ارشد اتاق عمل ، آقای مهرمحمدی و خانم قدمی کادر اتاق عمل نیز قدردانی گردید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 136 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:56

به گزارش سلام فسا به نقل از وب دا؛ مهندس مجتبی کرمی منش مسئول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه در خصوص بازرسی نوروزی واحد بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گفت : با فرا رسیدن ایام نوروز و تکاپوی همه اقشار جامعه برای خرید مایحتاج عید نوروز ، اهمیت بازرسی بهداشتی از همه اماکن بخصوص قنادیها ، آجیل فروشیها ، رستورانها ، آرایشگاه ها و محل اقامت میهمانان نوروزی افزایش می یابد ، در همین راستا بازرسی ویژه ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط از اول اسفندماه شروع شده است و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت .

کرمی منش افزود : این بازرسی ها در قالب اکیپهای سه نفره در دو نوبت صبح و عصر و حتی در روزهای تعطیل در حال انجام است و بازرسین بهداشت محیط با متخلفین از اصول بهداشتی برخورد قانونی خواهند کرد.

کشف و امحاء یک تن و نهصد کیلوگرم مواد غذایی فاسد در فسا
مسئول واحد بهداشت محیط اظهار داشت : در بازرسی های انجام شده در چند روز اخیر مقدار یک هزار و نهصد کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل: ۲۵۰کیلوگرم سفیده تخم مرغ فاسد و ۱۰۰ کیلوگرم ژله از قنادی ها و میزان ۱۵۵۰ کیلوگرم کمپوت ، کنسرو و انواع مواد غذایی بسته بندی شده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در فسا جمع آوری و امحاء گردید.

لازم به ذکر است سامانه شکایات مردمی ۱۹۰، جهت ثبت و رسیدگی به شکایات بهداشتی در تمام اوقات شبانه روز آماده پاسخگوی می باشد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 124 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:56

فرماندارشهرستان فسا گفت: ملتی که شاد هستند ،خلاق ترند. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فسا ، محمد سمیع پور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی ضمن بیان این مطلب افزود: شادی از جنس خداست و برای جامعه لازم و ضروری است ، ایام عید فرصتی مناسب برای نشاط و شادی و انرژی مثبت است. وی دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه وظیفه همهء ادارات در ایام نوروز خدمت رسانی ویژه به مردم است تصریح کرد: مردمی که با حضور گسترده در انتخابات وفاداری خود را به نظام ثابت نمودند ، شایستهءهر نوع خدمت اند و تمام ادارات از جمله شهرداری و شورای شهر موظف اند متفاوت با گذشته خدمتگزار مردم باشند .

سمیع پور در ادامه سخنان خود شرح وظایف کمیته ها واداره های مختلف در ایام نوروز را تشریح کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم همیشه در صحنه های مختلف حضوری فعال داشته اند ،وظیفهءما مسئولین این است که شرایط برای ارائه خدمات بهتر به آنان فراهم سازیم.

وی روح هر جامعه را متأثر ازفرهنگ آن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ، بخشی ازفرهنگ جامعه را می توان در رفتارها ، کردارها و نوشتارها به منصهء ظهور رساند و فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ الهی و انسانی و دوستی ،مودت و مهربانی است.

لازم به ذکر است که در ادامه این جلسه سایر اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که مواردی در پایان به تصویب رسید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 6:51

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: فیروزی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فسا گفت: هر کیلوگرم پرتقال تامسن به قیمت ۲۵۰۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم سیب به نرخ ۲۵۰۰۰ هزار ریال به مصرف کنندگان عرضه می شود.

ابراهیم فیروزی در گفتگو با خبرنگار سلام فسا گفت: براساس قیمت های موجود در بازار قیمت دو نوع میوه سیب و پرتقال در قالب طرح تنظیم بازار

تاکنون ۲۰ تن پرتقال و ۳۰ تن سیب به شهرستان فسا وارد شده است. و میوه تعاونی شب عید در فروشگاه واقع در خیابان شاهزاده قاسم (هنرمند) و میدان شهدا (صبور) قابل تهیه است.

را نهایی شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فسا افزود: بر این اساس هر کیلوگرم پرتقال شمالی به قیمت ۲۵۰۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم سیب به نرخ ۲۵۰۰۰ هزار ریال به مصرف کنندگان شهرستان فسا عرضه می شود و در حال حاضر توزیع این اقلام آغاز شده و تا تاریخ ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد.

وی اظهار کرد : تاکنون ۲۰ تن پرتقال و ۳۰ تن سیب به شهرستان فسا وارد شده است. و میوه تعاونی شب عید در فروشگاه واقع در خیابان شاهزاده قاسم (هنرمند) و میدان شهدا (صبور) قابل تهیه است.

رئیس اداره صنعت، معدن

از تمام مردم درخواست می شود با توجه به ذخایر کافی در تمامی اقلام از هرگونه ذخیره سازی خودداری و اقلام مورد نیاز خود را در به اندازه مصرف تهیه کنند

و تجارت فسا خاطرنشان کرد: از شهروندان محترم فسایی و مسافران نوروزی خواهشمندم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی- تقلب- عدم درج قیمت- عدم صدور فاکتور و ... و هرگونه انتقاد و پیشنهاد با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری واحد بازرسی اداره صنعت،معدن وتجارت و یا ۵۳۳۱۴۱۴۱ واحد بازرسی اتاق اصناف تماس حاصل فرمایند.

ابراهیم فیروزی در پایان گفت: از تمام مردم درخواست می شود با توجه به ذخایر کافی در تمامی اقلام از هرگونه ذخیره سازی خودداری و اقلام مورد نیاز خود را در به اندازه مصرف تهیه کنند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 6:51

به گزارش سلام فسا، ایسنا نوشت: دکتر علیرضا مغیثی گفت: در سال‌های اخیر چهارشنبه‌ سوری از حالت سنتی خارج شده و به سمت خشونت سوق داده شده است. آتش بازی مراسم چهارشنبه سوری سالیانه تعداد زیادی از افراد را به دلیل آسیب‌های جبران ناپذیری همچون سوختگی، قطع عضو و معلولیت‌های جسمی روانه بیمارستان‌ها می‌کند.

وی گفت: سوختگی چهارشنبه سوری ویژگی‌های خاصی دارد که از جمله این ویژگی‌ها می توان به سن و جنس افراد سوخته و نوع سوختگی آنها اشاره کرد. افراد قربانی در دوره نوجوانی و آغاز جوانی قرار داشته و بیشتر از پسران هستند. نوع سوختگی هم بیشتر تماس بدن با شعله مستقیم آتش و کمتر بعلت برخورد اجسام داغ است. از این رو وسعت سوختگی از مشکلات اساسی است؛ چراکه در این مراسم معمولا آتش بازی در فضای باز اتفاق می‌افتد، سوختگی‌های استنشاقی معمولا دیده نمی‌شود و در این بیماران عوارض تنفسی ناشی از سوختگی معمولا ثانویه است.

وی ادامه داد: این گزارش مقطعی برروی افرادی که در حوالی مراسم چهارشنبه سوری سال ۹۳ دچار آسیب ناشی از مواد محترقه شده و به اورژانس مراکز پزشکی و بیمارستان‌های تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشورمراجعه کرده بودند، انجام گرفته است.

وی گفت: تعداد ۲۵۰۲ بیمار در فاصله ۱۵ اسفند ماه ۹۳ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۴ دچار آسیب ناشی از مواد محترقه شده‌اند. بیشترین موارد ثبت شده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آذربایجان غربی و ایران گزارش شده است که نزدیک به ۳۶ درصد از کل موارد گزارش شده در سال ۱۳۹۳ را شامل می‌شود.

وی بیان داشت: کمترین موارد گزارش شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا، کرمان، شاهرود و شیراز بوده است (سه نفر و کمتر) بیشترین تعداد آسیب‌ها در گروه سنی نوجوانان (۴۲.۹ درصد) و سپس جوانان (۲۶.۵ درصد) ثبت شده است. میانگین سنی آسیب دیدگان ۲۲.۴ سال بود.

رئیس گروه پیشگیری از حوادث معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که ۱۹۸۵ نفر (۷۹.۳ درصد) از کل مصدومین گزارش شده، مذکر و بقیه مونث بودند، گفت: از نظرعضو آسیب دیده، دست (۳۶.۳ درصد)، چشم ( ۲۳.۵ درصد) و پا (۷.۳ درصد) به ترتیب بیشترین فراوانی آسیب را به خود اختصاص داده است. از نظر نتیجه حادثه ۷۹.۹ درصد موارد بهبود یافته‌اند. تعداد ۳۰ مورد معلول و ۱۰ مورد فوت گزارش شده است.

وی به ۱۰ مورد فوت از دانشگاه‌های آذربایجان غربی، البرز، شهید بهشتی، کردستان، مشهد (به ترتیب ۳،۱،۲،۲،۲نفر ) در چهارشنبه سوری پارسال اشاره کرد و گفت: معلولیت‌ها از دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، ایران، اصفهان، البرز، تبریز، شهید بهشتی، کاشان، گلستان وهمدان ثبت شده است. بیشترین حوادث در مناطق شهری روی داده است (۹۲.۸ درصد) از نظر نوع حادثه سوختگی نیمی از کل موارد مصدوم‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

مغیثی افزود: بیشترین موارد گزارش شده از بیمارستان سوختگی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است. بیشترین تعداد ثبت شده از نظر شغل محصل بوده‌اند، مشاغل آزاد (۲۳.۳ درصد) و خانه‌دار(۹.۳ درصد).

وی بیان کرد: از نظر تحصیلات بیشترین موارد سیکل (۱۳.۱ درصد) متوسطه و دیپلم به ترتیب ۱۱.۶ و۱۰.۲ درصد را به خود اختصاص داده اند. از نظر منطقه حادثه ۹۲.۸ درصد درمناطق شهری روی داده است. از نظر موقعیت مصدوم حین حادثه، ۶/۶۷درصد حین استفاده از مواد محترقه مصدوم شده اند.

وی در پایان، توصیه‌های بهداشتی در چهارشنبه سوری را چنین تشریح کرد: آموزش دادن به والدین و آگاهی دادن به کودکان یک ضرورت است. سوختگی حادثه‌ای است و به خوبی قابل پیشگیری است. با برخورد آگاهانه و مسوولانه هم می‌توان تعداد بیماران سوخته را کاهش داد و هم میزان سوختگی را در مواردی که آتش سوزی اتفاق می‌افتد به حداقل رساند.

وی افزود: از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیر زمین و محل کار جدا جلوگیری کنید. از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف جدا خودداری کنید.

وی ادامه داد: هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مغیثی خاطرنشان کرد: از پرتاب مواد آتش‌زا مانند فشفشه و ... بر روی درخت‌ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش‌سوزی است، جدا خودداری شود.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 12:53

به گزارش سلام فسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تبیین جایگاه و نقش بی بدیل و تأثیرگذار حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاشها برای انقلاب زدایی از حوزه های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه علمیه قم باید همچنان یک «حوزه انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با بیان مقدمه ای درخصوص تأثیرگذاری حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن و نسبت حوزه علمیه قم با انقلاب آغاز کردند و گفتند: دو جریان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرگذاری آشکار داشتند ۱- دانشگاه ۲- حوزه علمیه.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به وجود مبارزات دانشگاهی در نقاط مختلف جهان بدلیل فضای طبیعی دانشگاهها و آشنایی دانشجویان با مسائل روز افزودند: مبارزات دانشجویی در ایران، چه در دوره مبارزات اسلامی و چه قبل از آن هم وجود داشت اما مبارزات دانشجویی بدلیل دامنه محدود تأثیرگذاری آن هیچگاه به یک تحول و انقلاب در کشور منتهی نشد.

ایشان تأثیرگذاری حرکت و مبارزه دانشگاهی در پیروزی انقلاب اسلامی را به دلیل حضور عامل اصلی یعنی مبارزات روحانیت دانستند و خاطرنشان کردند: ما قدردان مبارزات دانشجویان هستیم اما اگر این مبارزات بدون حضور مبارزات روحانیت بود، قطعاً به همان محیط دانشگاه محدود می شد و به اتمام می رسید.

رهبر انقلاب اسلامی، «فراگیر بودن و تأثیرگذاری» را دو ویژگی حرکت روحانیت در انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: حوزه علمیه قم از دو بخش «مرجعیت و طلاب» تشکیل شده است که امام (ره) به عنوان بخش مرجعیت، اعلامیه می دادند و سخنرانی می کردند اما آن بخشی که سخنان و دیدگاههای امام (ره) را به عمق جامعه و تا دور دست ترین مناطق رساند، روحانیت و طلاب بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر حوزه علمیه قم نبود، حرکت امام (ره) شاید به موفقیت نمی رسید و این، نشان دهنده نقش حوزه علمیه قم در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی است.

ایشان افزودند: آن نیرویی که مردم را به خیابانها آورد و آن راهپیمایی های بزرگ و میلیونی را شکل داد، تأثیرگذاری طلاب بود که فکر و نیت امام (ره) را در دورترین نقاط کشور نیز منتقل کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حلقه واسط میان امام (ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم بود، خاطرنشان کردند: با توجه به نقش ممتاز و بی بدیل حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون انگیزه ها و طرح هایی برای «انقلاب زدایی» از حوزه علمیه وجود دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.

ایشان با تأکید بر اینکه باید از هرگونه تلاشی برای «انقلاب زدایی» از حوزه های علمیه احساس خطر کرد، افزودند: باید با فکر و تدبیر و برنامه ریزی حکمت آمیز، با این خطر مقابله کرد تا حوزه علمیه قم همواره یک حوزه انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند و بینش و حرکت انقلابی در آن توسعه یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شیوه های مخالفت با انقلاب افزودند: گاه به صراحت با اصل انقلاب مخالفت می شود اما گاهی غیرمستقیم با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می شود که باید در این زمینه حساس بود و تأکید مکرر بر ضرورت هوشیاری در مقابلِ استکبار و امریکا به همین علت است.

ایشان علت اصلی مخالفت نظام سلطه با جمهوری اسلامی را ایستادگی ایران در مقابل نظام ظالمانه جهانی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر این ایستادگی نباشد هر اسم و شکلی داشته باشید، نظام سلطه با شما مخالفتی نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی مخالفت با مبانی و مسائل مورد تأکید امام حکیم و بصیر و هوشیارِ ملت را از دیگر شیوه های مخالفت غیرمستقیم با انقلاب و نظام اسلامی خواندند و افزودند: معنای حقیقی تقابل سیاسی و تبلیغی با مبانی و تأکیدات امام خمینی (ره) ، ضدیت با اسلام سیاسی و اسلام نابی است که اولین بار پس از صدر اسلام در ایران به تشکیل حکومت پرداخته است.

ایشان در بیان راه حل مقابله با حرکتی که تضعیف تفکر و روحیه انقلابی را در حوزه ها دنبال می کند گفتند: مجموعه های دست اندرکار حوزه به ویژه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم می توانند با گسترش برنامه ریزی شده ارتباط منظم و محتوایی با بدنه حوزه، تشکیل گروههای فکری برای دستیابی به راههای صحیح ترویج تفکرات انقلابی، شناسایی و حل مشکلات و شبهات ذهنی طلاب در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای مجمع نمایندگان طلاب را پدیده بسیار خوبی ارزیابی کردند که باید از لحاظ قانونی و جایگاهی و نیز از لحاظ درونی و محتوایی تداوم یابد و تقویت شود.

ایشان افزودند: با این نگاه و با برنامه ریزی لازم و در پرتو فضل الهی صدها مدرس موفق و انقلابی تربیت می شوند و با تکیه بر رابطه قلبی و معنوی طلاب و مدرسین، در حوزه های علمیه، تفکر و روحیه انقلابی هرچه بیشتر ترویج خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تأکید کردند: با وجود برخی پدیده های نامطلوب در گوشه و کنار، جهت گیری کلی حرکت کشور، خوب و رو به پیشرفت است و افق آینده به لطف پروردگار در همه زمینه ها روشن است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گزارشی از طرح‌ها و فعالیت‌های این مجمع و برنامه‌های آن بیان کرد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 12:53

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: از نگاه شما به عنوان یک شهروند فسایی در سالی که گذشت " ترین " اتفاق سال ۱۳۹۴ چه بود؟

جالب ترین، بدترین، بهترین، بزرگترین، پرکارترین، سیاسی ترین، ماندگار ترین، خوب ترین، عالی ترین، زشت ترین و... یا هر"ترین" مد نظرتان را با ما و سایر شهروندان عزیز در میان بگذارید.

سلام فسا به عنوان اولین رسانه مجازی شهرستان فسا مشتاقانه از نظرات شما مخاطبین استقبال می کند و ذیل این مطلب منتشر می کند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 12:53

رهبر انقلاب در دیدار اعضای خبرگان:

مجلس خبرگان باید انقلابی بماند/ مقایسه رفتار نجیبانه رای‌نیاورندگان انتخابات اخیر با رفتار نانجیبانه فتنه‌گران ۸۸

کد مطلب: 11148

پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۴

حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص اولویت اول بار دیگر با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حل نخواهند شد و رشد اقتصادی نیز بوجود نخواهد آمد، افزودند: قرار بر این شد که دولت یک قرار گاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد و برای این قرارگاه، فرماندهی نیز تعیین کند که اقداماتی انجام شده است اما این اقدامات باید محسوس باشند و دیده شوند.

مجلس خبرگان باید انقلابی بماند/ مقایسه رفتار نجیبانه رای‌نیاورندگان انتخابات اخیر با رفتار نانجیبانه فتنه‌گران ۸۸

به گزارش سلام فسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، در سخنان بسیار مهمی ضمن تجلیل از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پایبندی و وفاداری خود به نظام اسلامی، به تبیین ویژگیهای این انتخابات و مهمترین وظایف و اولویت های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دوره جدید پرداختند و با برشمردن سه اولویت اصلی کشور در مقطع کنونی، «مسئله نفوذ» را بسیار جدی و مهم خواندند و تأکید کردند: تنها راه پیشرفت حقیقی، «استحکام ساخت داخلی کشور» در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، «حفظ خصوصیات انقلابی»، «حرکت جهادی»، «حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی» و «هضم نشدن در هاضمه خطرناک جهانی» است.
رهبر انقلاب اسلامی انتخابات هفتم اسفند را با توجه به حضور ۳۴ میلیونی مردم و انداختن نزدیک به هفتاد میلیون رای در صندوقها، انتخاباتی پرمعنا و مهم خواندند و گفتند: مردم در این انتخابات واقعاً خوش درخشیدند و مشارکت ۶۲ درصدی واجدان شرایط رأی دادن، در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی امریکا، درصد بالایی است.
حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرنشان کردند: مردم با این مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی، بصورت عملی نشان دادند.
ایشان انتخاب شدن و یا انتخاب نشدن برخی افراد در انتخابات گوناگون را طبیعی برشمردند و ضمن تشکر از تلاشهای نمایندگان خبرگان که در دوره جدید موفق به ورود به مجلس نشده اند، افزودند: البته برخی بزرگان هم هستند که رأی آوردن و یا رأی نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی کند و آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به برشمردن خصوصیات و ویژگی های انتخابات در نظام اسلامی بویژه انتخابات هفتم اسفند پرداختند و گفتند: «آزادی عمل مردم» برای شرکت در انتخابات از جمله این ویژگیها است زیرا در نظام اسلامی، حضور در انتخابات اجباری نیست و مردم با رغبت و انگیزه و فکر در همه انتخابات ها حضور می یابند.
حضرت آیت الله خامنه ای، «رقابتی بودن» انتخابات در نظام اسلامی را دومین ویژگی برشمردند و تأکید کردند: انتخابات هفتم اسفند یک انتخابات رقابتی کامل بود زیرا جناح ها و افراد مختلف با شعارها و عناوین گوناگون در انتخابات حضور پیدا کردند و صدا و سیما نیز در اختیار کاندیداهای مجلس خبرگان بود و همه به معنی واقعی کلمه تلاش و رقابت کردند.
ایشان «امنیت و آرامش فضای انتخابات» را از نکات برجسته‌ی انتخابات اخیر دانستند و گفتند: در حالیکه در کشورهای اطراف ما زندگی مردم با ناامنی و حوادث تروریستی همراه شده است، اما انتخاباتی با این عظمت و با چنین مشارکت وسیع مردمی، بدون حادثه ای تلخ برگزار شد به گونه ای که در شهر تهران مردم از ساعت ۸ صبح تا نیمه های شب، در کمال امنیت در پای صندوق های رأی حاضر شدند.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از تلاشها و اقدامات نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سپاه و بسیج در برقراری امنیت و آرامش انتخابات، «سلامت و امانت داری» را یکی دیگر از ویژگی های این انتخابات برشمردند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات دشمنان و همچنین ادعاهای برخی در داخل، انتخابات در نظام اسلامی همواره سالم بوده و هیچگاه حرکتی سازماندهی شده برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات وجود نداشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی اعتباری سخنان کسانی را که در سال ۸۸ مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد.
ایشان افزودند: همانگونه که انتخابات اخیر سالم بود، انتخابات دوره های قبل، از جمله انتخابات سالهای ۸۸ و ۸۴ نیز سالم بودند.
رهبر انقلاب اسلامی، «رفتار کاملاً نجیبانه» کسانی را که در این انتخابات، رأی نیاوردند، یکی دیگر از ویژگیهای انتخابات هفتم اسفند دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال ۸۸ رأی نیاوردند و با براه انداختن فتنه برای کشور هزینه بوجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: اعلام اعتماد مردم به نظام اسلامی در انتخابات هفتم اسفند، در نقطه مقابل تلاش دشمن برای «ایجاد دو قطبی مردم و نظام»، و «بی اعتبار کردن انتخابات» بود.
ایشان بار دیگر به موضوع حملات ماههای اخیر به شورای نگهبان نیز اشاره کردند و با اظهار گلایه شدید از افرادی که در تبیعت ناخواسته از دشمن، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می دهند، خاطرنشان کردند: شورای نگهبان کار خود را با جدیت انجام داد و اگر هم اشکالی وجود دارد مربوط به قانون است که باید اصلاح شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بررسی صلاحیت ۱۲ هزار نفر در مدت بیست روز یک اشکالی قانونی است که باید برطرف شود و نباید بدلیل این اشکال قانونی، شورای نگهبان مورد حمله قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص موضوع احراز صلاحیت ها نیز گفتند: آیا بدون احراز شرایط، می توان صلاحیت یک فرد را برای انتخابات تأیید کرد و آیا می توان در مقابل خداوند پاسخگو بود؟
ایشان خاطرنشان کردند: هنگامی که شورای نگهبان نتواند شرایط قانونی را در فردی احراز کند، نمی‌تواند صلاحیت وی را تأیید کند و این، یک ایراد نیست بلکه عمل به قانون است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یکی از چند مرکز اصلی نظام جمهوری اسلامی است که از ابتدای انقلاب مورد هجمه و تخریب استکبار بوده است، گفتند: هرگونه تخریب بر ضد شورای نگهبان، اقدامی غیراسلامی، غیرقانونی، غیرشرعی و غیرانقلابی است.
ایشان تأکید کردند: افرادی هم که صلاحیت آنها احراز نمی شود، ممکن است بطور طبیعی ناراحت شوند اما نباید شورای نگهبان را تخریب کنند بلکه باید اعتراض خود را از روشهای قانونی پیگیری کنند.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از تبیین ویژگیها و پیامهای انتخابات هفتم اسفند، خاطرنشان کردند: مردم با حضور در صحنه، وظیفه خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که به وظایف خود عمل کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای ابتدا به بیان وظایف نمایندگان دوره جدید مجلس خبرگان به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی پرداختند و گفتند: وظیفه مجلس خبرگان عبارت است از: «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن».
ایشان رعایت این سه ویژگی را در نحوه انتخاب رهبر آینده کشور از اساسی ترین مسئولیت های مجلس خبرگان برشمردند و خاطرنشان کردند: لازم است در انتخاب رهبر آینده ملاحظات، رودربایستی ها و مصلحت اندیشی ها کنار گذاشته شوند و فقط خدا و نیاز کشور و اصل حقیقت، در نظر گرفته شود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر در این وظیفه بزرگ کوتاهی انجام گیرد، قطعاً در اساس کار نظام و کشور مشکل بوجود خواهد آمد.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به حضور علما، بزرگان و شخصیت های برجسته در مجلس خبرگان، یکی دیگر از وظایف نمایندگان این مجلس را بیان خواست ها و مشکلات مردم به مسئولان و تبیین حقایق برای مردم و آگاهی بخشی به آنها دانستند.
ایشان درخصوص وظایف نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی نیز به توصیه همیشگی خود برای همراهی و کمک مجلس به دولت اشاره کردند و افزودند: البته این همراهی و کمک، به معنای اغماض مجلس شورای اسلامی از وظایف قانونی خود نیست.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به وظایف مسئولان دولتی اشاره کردند و گفتند: در شرایط کنونی کشور، سه وظیفه و اولویت اصلی باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد: «۱- اقتصاد مقاومتی» «۲- ادامه پرشتاب حرکت علمی کشور» و «۳- مصون سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان».
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص اولویت اول بار دیگر با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حل نخواهند شد و رشد اقتصادی نیز بوجود نخواهد آمد، افزودند: قرار بر این شد که دولت یک قرار گاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد و برای این قرارگاه، فرماندهی نیز تعیین کند که اقداماتی انجام شده است اما این اقدامات باید محسوس باشند و دیده شوند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: مسئولان دولتی باید نسبتِ فعالیت ها و تلاشهای اقتصادی خود را با اقتصاد مقاومتی، کاملاً مشخص کنند و معیار هرگونه همکاری و برنامه اقتصادی، سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد که براساس خرد جمعی تنظیم شده و مورد اجماع اکثر کارشناسان و متخصصان اقتصادی است.
حضرت آیت الله خامنه ای به اولویت دوم یعنی «ادامه حرکت پرشتاب علمی» اشاره کردند و افزودند: اگر قدرت، عزت و مرجعیت را در جهان خواستاریم باید علم را تقویت کنیم و حرکت علمی متوقف نشود.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: باید پیشرفت علمی با جدیت تمام دنبال شود زیرا یکی از نتایج آن، اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اولویت سومِ مسئولان دولتی یعنی «مصون سازی فرهنگی» کشور تأکید کردند: برای مصون سازی فرهنگی، ابتدا باید به این هدف اعتقاد داشته باشیم و سپس برای آن برنامه ریزی و تلاش جدی کنیم.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر این سه اولویت در دستور کار جدی مسئولان دولتی قرار گیرد، نتیجه آن، پیشرفت واقعی کشور خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفت صوری از طریق رونق ظاهری و واردات کالا و خشنودی مقطعی جامعه را به ضرر مردم دانستند و تأکید کردند: پیشرفت باید عمیق، مستحکم و مبتنی بر پایه های داخلی کشور باشد.
ایشان، «حفظ خصوصیات انقلابی، حرکت جهادی، حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی، و هضم نشدن در هاضمه خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جهان» را از دیگر لوازم پیشرفت برشمردند و با اشاره به طراحی دشمن برای نفوذ گفتند: بر اساس اطلاعات دقیق، برنامه جدی استکبار و امریکا، نفوذ در کشور است، البته این نفوذ، از جنس کودتا نیست زیرا آنها می‌دانند که در ساخت نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی امکان ندارد، بنابراین نفوذ را از دو مسیر دیگر دنبال می‌کنند.
رهبر انقلاب، آماج قرار دادن مسئولان و مردم را دو هدف عمده نفوذ دشمن خواندند و افزودند: هدف دشمن از طراحی نفوذ در مسئولان، تغییر دادن محاسبات مسئولان کشور است که نتیجه آن، قرار گرفتن فکر و اراده مسئولین در مشت دشمن است و در این حالت، دیگر نیازی به دخالت مستقیم دشمن نیست و فرد مسئول بدون آنکه حتی خود بداند، همان تصمیمی را می‌گیرد که دشمن می‌خواهد.
ایشان، سطح دیگر نفوذ را آماج قرار دادن باورهای مردم نسبت به اسلام، انقلاب، اسلام سیاسی و وظایف عمومی آن یعنی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی برشمردند و گفتند: نفی استقلال کشور هم یکی از نقاط هجمه و نفوذ دشمن است که برخی در داخل نیز با ناشیگری آن را مطرح می کنند و می گویند استقلال موضوعی کهنه ‌شده است و امروز دیگر معنا ندارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، تغییر باورهای مردم برای فراموش کردن خیانتهای غرب را یکی دیگر از طراحی های دشمن دانستند و خاطرنشان کردند: در تبلیغات جهانی مطرح می‌کنند که چرا جمهوری اسلامی و مسئولان آن تا این حد با غرب و امریکا مخالف هستند؟
ایشان گفتند: ما از غرب صدمه دیده‌ایم و نباید فراموش کنیم که غرب با ما چه کرده است. من طرفدار قطع رابطه با غرب نیستم اما باید بدانیم که با چه کسانی در حال تعامل هستیم؟
رهبر انقلاب اسلامی با برشمردن موارد آشکاری از دشمنی غرب با ملت ایران از اواسط دوره قاجار تا به امروز، گفتند: ضعف سلاطین قاجار موجب فشار و امتیازگیری غربیها و متوقف کردن پیشرفتهای ملت ما شد، سپس رضاخان و بعد از او پسرش را بر سر کار آوردند، بعد از آن نیز حرکت نهضت ملی را در ۲۸ مرداد ۳۲ سرکوب و دستگاه جهنمی ساواک را ایجاد کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، نابود کردن کشاورزی، توقف پیشرفت علمی، ربودن مغزهای فعال و کشاندن جوانان کشور به فساد و اعتیاد را از دیگر برنامه‌های تحت مدیریت غرب در دوره پهلوی خواندند و افزودند: غربیها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شروع به معارضه کردند، به ضد انقلاب در بخشهای مرزی پول، سلاح و کمک سیاسی دادند، علیه امام، انقلاب و مسئولان انقلابی شایعه‌پراکنی و دشمنی کردند و در جنگ نیز تا هر آنجا که توانستند به صدّام کمک نظامی و اطلاعاتی و سیاسی کردند.
ایشان، اعمال تحریمها برضد کشورمان را نمونه دیگری از همین دشمنی‌ها دانستند و گفتند: نظام اسلامی قصد دشمنی با غرب را نداشت، بلکه در این کشور بنای مستقلی پایه‌گذاری شده بود که آنها شروع به دشمنی با آن کردند.
رهبر انقلاب با اشاره به تبعیت اروپا از سیاستهای امریکا در قضایای مختلف همچون تحریمها و تبلیغات خصمانه خاطرنشان کردند: ما مسئول کشور و ملّت و مسئول تاریخ هستیم و اگر در مقابل دشمنی دشمنان با شجاعت و اقتدار ایستادگی نکنیم، آنها کشور و ملت را خواهند بلعید که نباید چنین اجازه‌ای به آنها داده شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان برخی مسئولان مبنی بر اینکه باید با همه دنیا تعامل داشته باشیم، افزودند: باید با همه دنیا البته به‌جز امریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم اما باید بدانیم که دنیا منحصرِ در غرب و اروپا نیست.
ایشان با اشاره به حضور بیش از ۱۳۰ کشور در اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفتند: امروز قدرتها در دنیا پخش شده‌اند و شرق دنیا و منطقه آسیا نیز منطقه وسیعی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ابتدا، غربیها بنای دشمنی با ملت ایران را گذاشتند و اکنون هم به دنبال نفوذ هستند خاطرنشان کردند: دشمن حدود ۱۰ راه را برای نفوذ علمی، فرهنگی و اقتصادی از جمله «ارتباط با دانشگاهها و دانشمندان»، «حضور در کنفرانسهای بظاهر علمی ولی با هدف نفوذ» و «فرستادن مأموران دستگاههای امنیتی در پوشش فعالیتهای فرهنگی» طراحی کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی راه اساسی مقابله با نفوذ را تقویت درونی کشور خواندند و خاطرنشان کردند: اگر ایران اسلامی از درون قوی و غنی باشد، همان کسانی که اکنون شاخ و شانه می کشند، برای ارتباط با نظام اسلامی صف خواهند کشید.
ایشان تأکید کردند: اکنون رفت و آمدهایی از طرف غربی ها انجام می شود اما این رفت و آمدها تاکنون هیچ اثر مثبتی نداشته است و باید در عمل مشخص شود که این رفت و آمدها چه تأثیری دارند وگرنه صرفاً تفاهم برروی کاغذ فایده ای ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از زحمات مسئولان کشور خاطرنشان کردند: تجربه ۳۷ ساله جمهوری اسلامی نشان داده است که باید از لحاظ فکری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی قوی شویم و هنگامی که به این مرحله برسیم، عزت واقعی پیدا خواهیم کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان با گرامیداشت یاد و خاطره اعضای فقید دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری به‌ویژه آیت الله واعظ طبسی و آیت الله خزعلی گفتند: این دو برادر خوب، حقیقتاً جایگاه خبرگی را در مجلس خبرگان حفظ کردند و امتحانهای خوبی دادند.
رهبر انقلاب با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت الله واعظ طبسی و خدمات ایشان در دوران انقلاب و آستان قدس رضوی، افزودند: آن انسان صریح، مؤمن و قاطع در حساس‌ترین مواقع، جایگاه انقلابی خود را به‌طور واضح، آشکار کرد و در فتنه ۸۸ با کنار گذاشتن همه ملاحظات و رفاقتها و رودربایستی‌ها، به وسط میدان آمد.
ایشان حضور با عظمت و پر شور مردم در مراسم تشییع و بدرقه آیت الله واعظ طبسی را نشانه قدرشناسی مردم مشهد خواندند و گفتند: زندگی آن مرد بزرگوار در دوران مسئولیتش بدون تغییر و توسعه ماند و هیچگاه وضع اَشرافی به‌خود نگرفت و در همان خانه‌ای از دنیا رفت که قبل از انقلاب در آن زندگی می‌کرد.
رهبر انقلاب در خصوص آیت الله خزعلی نیز گفتند: آن مرحوم هم امتحان بسیار دشوار دیگری را داد و در جایی که بحث نزدیکان و منتسبان به او مطرح بود، با کمال شجاعت پای انقلاب ایستاد، که این خصوصیات به انسانها ارزش و به حرکت انقلابی آنها معنا می‌دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، افزودند: در ذکر مناقب آن بزرگوار باید دقت شود که مسائل اختلاف افکن مطرح نشود، زیرا امروز سیاست اهریمنی جبهه استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنّی است.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته بیان تاریخ با رعایت موازین، ادب و در نظر گرفتن مصالح اشکالی ندارد اما نباید اختلاف و بغض ایجاد شود.
ایشان جنگهای کنونی در منطقه را نشأت گرفته از انگیزه‌های کاملاً سیاسی توصیف و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام سعی می‌کنند این اختلافها را به اختلافهای مذهبی تبدیل کنند تا به آسانی خاتمه نیابد و ما نباید به این هدف خطرناک کمک کنیم.
رهبر انقلاب به حضور و شهادت برادران اهل سنت در دفاع از حرمهای اهل‌بیت علیهم السلام و اظهارافتخار خانواده‌های آنان اشاره کردند و گفتند: روحانیت معظم نباید اجازه دهد که با رنجاندن اهل سنت، نقشه اختلاف‌افکنی امریکاییها و صهیونیستها اجرا شود.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد آیت الله واعظ طبسی و آیت الله خزعلی، گزارشی از برگزاری نوزدهمین اجلاس مجلس خبرگان بیان کرد.
همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان گزارشی از اهم مباحث، نطق‌ها و مذاکرات اعضای مجلس خبرگان و مهمانان اجلاس اخیر این مجلس ارائه کرد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 198 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 22:23

به گزارش سلام فسا، همزمان با سی و یکمین سالگرد عروج سردار شهید حاج محمود ستوده قائم مقام لشکر  شهید پرافتخار عملیات بدر در فسا برگزار می گردد.

این برنامه با سخنرانی همرزم شهید ستوده،‌سردار محمد جعفر اسدی، فرمانده لشکر ۳۳ المهدی در دوران دفاع مقدس ساعت ۱۹:۳۰ در صحن شاهزاده قاسم(ع) فسا برگزار خواهد کرد.

۲۵ اسفند ماه سال روز عروج شهید قهرمان روستای خیرآباد و جانشین لشکر فجر، سردار شهید حاج محمود ستوده می باشد. کسی که در عمليات والفجر۲، خيبر و بدر نيز نقش به سزايي داشت و با دلاوري در عرصه هاي نبرد حماسه آفريد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 143 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 22:23

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:شهيد قرباني متولد ۱۳۶۰ بود و دي ماه امسال در سوريه به جرگه ديگر شهداي مدافع حرم پيوست. به سراغ ابراهيم قرباني برادر شهيد رفتيم تا اطلاعات بيشتري از زندگي عبدالله كسب كنيم. به گزارش سلام فسا، قرباني در گفت‌وگو با «جوان» از راهي كه برادرش در راه دفاع از اهل بيت(ع) انتخاب كرده بود مي‌گويد و تأكيد مي‌كند شهادت خواسته قلبي سال‌هاي دور عبدالله بوده است.

شهيد در دوران كودكي در چه خانواده‌اي پا گرفت و بزرگ شد و از همان بچگي ايشان را چگونه انساني ديديد؟
برادرم از من پنج سال بزرگ‌تر بود و همه عبدالله را از همان كودكي در جمع‌هاي خانوادگي و بستگان، فردي معصوم، مظلوم و كمرو مي‌شناختند كه خيلي اهل پرحرفي و صحبت كردن نبود. مادرم تعريف مي‌كند از همان كودكي چنين اخلاق و ويژگي‌هايي داشت. در مراحل بعدي زندگي‌اش هم همين روحيه را حفظ كرد و در محيط كار و خانواده هم كم‌حرف بود. عبدالله بسيار اهل تفكر بود تا صحبت كردن. دوران دبستان و دوران راهنمايي‌اش در روستا گذشت و از لحاظ درسي بسيار درسخوان بود. الان كه به كارنامه‌هاي آن زمانش نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم بسيار درسخوان و منضبط بوده است. روستايمان صحرارود از توابع شهرستان فسا بود و چون دبيرستان نداشت بعد از ورود به دبيرستان به شهر مي‌رود. دبيرستان در رشته رياضي و فيزيك مشغول به تحصيل مي‌شود و بعد از گرفتن ديپلم به دليل علاقه‌اش به سپاه پاسداران، سال ۸۲ وارد سپاه مي‌شود. در مركز زرهي شيراز دوره كارداني‌اش را مي‌گذراند و پس از آن به تيپ سوم لشكر ۱۹ فجر معرفي مي‌شود. در گردان فجر چهره‌هاي شاخصي مثل شهيد مرتضي جاويدي، ‌شهيد محمدرضا بديعي و رستم‌زاده خدمت كرده بودند. ايشان هم از همان لحظه ورود با درايت و علومي كه فراگرفته بود در رسته پياده در گردان فجر مشغول به خدمت مي‌شود. چند سال بعد به دليل استعدادي كه در اين زمينه داشت فرمانده گروهان مسلم از گردان شهيد جاويدي مي‌شود.

بعد از حوادثي كه در سوريه اتفاق افتاد نظرش درباره جنايت‌هاي گروه‌هاي تروريستي و تكفيري در يك كشور اسلامي چه بود؟
چون من و عبدالله در خانواده‌مان سپاهی بوديم با من در اين زمينه‌ها صحبت مي‌كرد و هم حرف يكديگر بوديم. عبدالله چند ماه قبل از رفتنش صحبت مي‌كرد كه بايد به سوريه برود و الان تكليفي روي شانه‌هايش احساس مي‌كند. مي‌گفت الان زمان تكليف است و بايد رفت. بيشتر در اين وادي صحبت مي‌كرد و مي‌گفت شهادت لياقت مي‌خواهد و نصيب هر كس نمي‌شود. از همان اول تصميم خودش براي رفتن و به سرانجام رساندن تكليف را گرفته بود. من از صحبت‌هايش اينطور برداشت كردم عبدالله پروسه‌اي را از بدو ورودش به سپاه دنبال مي‌كرده و قدم زدن در راه شهدا را براي خودش يك هدف مي‌دانسته كه در آخر هم به خواسته و آرزويش رسيد. فرمانده گردانش به عبدالله گفته بود نيازي به رفتن شما نيست ولي خودش اصرار به رفتن داشت.

پس كاملاً آگاهانه و مصمم در راهي كه انتخاب كرده بود قدم ‌گذاشت؟
جريان رفتنش هم جالب است. خودش خيلي پيگير و مصمم براي رفتن بود. مي‌گفت من به عنوان فرمانده گردان بايد بروم تا نيروهايم بيايند. اعتقادش اين بود كه در اين راه نخست بايد خودش پيشگام شود كه ديگران به تبع از ايشان به عنوان فرمانده‌شان در اين مسير قرار بگيرند.

به نظر خودتان چه چيزي در وجود شهيد آنقدر اين مسائل را برايش مهم كرده بود كه بدون هيچ ادعا و سروصدايي كارش را انجام دهد و بخواهد به هدفش برسد؟
عبدالله قبل از بحث اعزامش به سوريه در زمينه كاري‌اش خيلي احساس مسئوليت مي‌كرد. يكي از شاخصه‌هاي كار سازماني‌اش احساس تكليف و مسئوليتي بود كه شهيد هم نسبت به كاري كه به او محول مي‌شد بي‌خيال نبود. در اين زمينه احساس مسئوليت داشت و به اعزامش به عنوان يك تكليف نگاه مي‌كرد. ملزم به اين بود كه تكليفش را انجام دهد حالا نتيجه ‌هر چه مي‌خواهد بشود. با اين ديد به كار نگاه مي‌كرد. دوستانش مي‌گويند در زمينه كاري هم نگاهش اينگونه بود كه كار را سرسري نمي‌گرفت و واقعاً از نيروهايش مي‌خواست كار را به طور شايسته‌اي انجام دهند.

انگار چنين روحيه مسئولانه‌اي در وجود شهيد بوده و با اتفاقات سوريه و براي دفاع از حرم پررنگ‌تر شده است؟
كاملاً درست است. يعني طوري نبوده كه فقط در مسئله سوريه اين احساس مسئوليت را داشته باشد، بلكه در دوران خدمتش در سپاه به همين شكل عمل مي‌كرد فردي بي‌تفاوت به مسائل نبوده و از صفر تا صد پاي كار مي‌ايستاده و آن را دنبال مي‌كرده است.

شهيد متاهل بود؟
بله متأهل بود و يك فرزند شش ساله دارد.

وقتي بحث اعزامش پيش ‌آمد نظرش درباره خانواده و رفتن چه بود؟
شبِ قبل از اينكه بخواهد برود من شهرستان نبودم و تلفني با هم صحبت كرديم. به او گفتم واقعاً مي‌خواهي بروي؟ عين اين جمله‌ها را گفت كه من ديگر راه خودم را پيدا كرده‌ام و بايد بروم و تكليفم را انجام دهم. گفتم پس تكليف فرزندت چه مي‌شود؟ گفت فداي حضرت زينب(س) و خون من از خون بچه‌هاي امام حسين(ع) كه رنگين‌تر نيست، بچه‌ام مثل حضرت رقيه. برادرم واقعاً از اين دنيا دل كنده و بريده بود. قشنگ مي‌شد اين را در وجودش حس كرد كه آسماني شده و روي زمين نيست. به تعبير ديگر خودش را مهياي پرواز كرده بود.

چه چيزي در وجود برادرت باعث شده ايشان به لحاظ ايماني و اعتقادي به حدي برسد كه به مسائل دنيوي پشت كند و از دنيا دست بشويد؟
من به عنوان برادر، عبدالله را به درستي نشناختم كه چه گوهري بود. چيزي كه من از شهيد بزرگوار ديدم و زندگي‌اش را مشاهده كردم هديه الهي‌اي است كه خداوند به هركسي اعطا نمي‌كند. برادرم چند خصيصه در زندگي‌اش داشت كه مهم‌ترينش اهتمامي بود كه به نماز اول وقت داشت. آيت‌الله قاضي استاد اخلاق آيت‌الله بهجت مي‌فرمايد كه با نماز اول وقت به هر مقام عاليه‌اي كه ‌بخواهي مي‌رسي. شهيد به نماز اول وقت و نماز جماعت اهميت مي‌داد. نمي‌شد خانه پدرم بيايد و صداي الله‌اكبر اذان بلند شود و او نشسته باشد. وضو مي‌گرفت و به سمت مسجد حركت مي‌كرد. در خانه خودش هم همينطوري بود. دوستانش در سوريه مي‌گفتند نشد نماز جماعت اول وقتش ترك شود. يكي اين عنصر و ديگري عنصر ولايتمداري‌ خيلي در وجودش بارز بود. وصيتنامه‌اش را كه بخوانيد متوجه مي‌شويد چه ارادت و محبت قلبي‌اي نسبت به بحث ولايت و شخص مقام معظم رهبري داشت. اين پيوندي بود كه در وجودش از فرهنگ عاشورا ريشه دوانيده بود. عشق و ارادت و محبتي كه به اباعبدالله و اهل‌بيت داشت در وجودش كاملاً ديده مي‌شد.

اين خصوصيات اخلاقي را از كجا كسب كرده بود؟
عبدالله خيلي اهل تفكر بود. اهل عمل بود تا حرف زدن. انسان از استاد بي‌نياز نيست و عبدالله به دوستانش مي‌گفت ايراد و مشكلاتي كه در وجودم مي‌بينيد را بگوييد. تأكيد مي‌كرد اگر در مواردي به تذكر نياز دارد به او گفته شود. جداي از اين خودش را مقيد به انجام واجبات و ترك محرمات مي‌كرد. به دليل جهادي كه روي خودش و نفسش انجام داده بود خدا اين توفيق را داد كه به اين مقام برسد. عبدالله به درستي راهش را پيدا كرده بود.

نظر خانواده و همسرش نسبت به رفتنش و پيشامدهاي احتمالي چه بود؟
قبل از اعزام فقط من و ديگر برادرانم را در جريان گذاشته بود. چون عاطفه مادري باعث مي‌شود كاري كه آدم مي‌خواهد انجام دهد مانع شود. چند ماه قبل از رفتن در خانه با شوخي و خنده بحث رفتن به سوريه را مطرح كرد و گفت ما هم بايد براي رفتن آماده شويم و احتمال شهادتمان هم هست. مادرمان دل نازك است و ناراحت مي‌شد و گاهي گريه هم مي‌كرد و مي‌گفت من نمي‌گذارم بروي. تلقي برادرم اين بود كه اگر به مادرمان بگويد مانع می‌شود و نمي‌خواست با دلخوري برود. به مادر چيزي نگفت و هنگام خداحافظي چون زمان رفتنش با ايام اربعين مصادف بود گفت قصد دارم ابتدا به كربلا و بعد به حرم حضرت زينب(س) بروم. اينگونه جريان رفتنش را به خانواده گفت. رك و راست به همسرش گفته بود و خانمش كاملاً در جريان بود. براي خانمش سخت بود ولي گفته بود من به عنوان يك تكليف بايد بروم و مأموريت را انجام بدهم و قرعه فال به نام من افتاده است و مرا طلبيده است. روي همين حساب همسرش به رفتنش رضايت داده بود ولي به پدر و مادر غيرمستقيم گفته بود تا آنها هم از دست او دلگير نشوند.

وقتي آنقدر رك و راست با همسرش صحبت كرده بود، واکنش همسرش چه بود؟
در چندين مرحله مختلف عبدالله همسرش را متقاعد كرده بود. همسرش هم مي‌گفت وقتي ديدم كه واقعاً دوست دارد برود و مي‌خواهد در اين راه قدم بردارد من مانعش نشدم. الان هم همين نظر را دارد و مي‌گويد شهادت آرزويش بود و خوشحالم كه به آرزويش رسيد. در مشهد به همسرش گفته بود دوست ندارد به مرگ طبيعي از دنيا برود و امام رضا را قسم داده بود به مرگ طبيعي از دنيا نرود و شهادتش را همانجا از امام رضا خواسته بود. مأموريت ايشان در تنب بزرگ در نيرو دريايي بود و سري آخر به خانمش گفته بود خواب ديده‌ام، اگر قول بدهي كه بي‌تابي نكني برايت تعريف مي‌كنم گفت خواب ديده‌ام كسي به من وعده مي‌دهد تو شهيد خواهي شد. خانواده هم در اينباره راضي‌اند به رضاي خدا و خوشحالند شهيد به خواسته قلبي‌اش رسيده است. هرچند فقدانش خيلي سخت است و هيچ كسي نمي‌تواند جايش را براي خانواده‌ پر كند. در لحظات آخر عمرش هم مظلوم بود و با لبخندي به لب شهيد ‌شد. هر كس از ايشان ياد مي‌كند خنده روي لب و معصوميت چهره و مظلوميتش را به ياد مي‌آورد.

در پايان اگر خاطره‌اي از برادرتان شهيد عبدالله قرباني داريد بگوييد.
با ايشان دو هفته به مأموريتي در تنب بزرگ رفته بودم و آنجا برق‌ها زياد مي‌رفت و در هواي شرجي تنب بزرگ و در گرماي تابستان نبود برق خيلي سخت بود. خودش در گرما مي‌نشست و به من مي‌گفت برو سنگر زيرزميني كه خنك‌تر است استراحت كن. مواردي اينچنيني از برادرم زياد سراغ دارم. دوستانش در سوريه مي‌گفتند با اينكه شهر حلب خيلي سرد بود يك بادگير به همه دادند و ما تا روز آخر نفهميديم به ايشان بادگير نرسيده است. بدون هيچ حرفي همان لباس‌هاي خودش را مي‌پوشيد. يكي از دوستانش مي‌گفت كه بنا بود يك شب سرد استراحت كرده و دم دماي صبح عملياتمان را شروع كنيم. آن دوست دو پتو مي‌گيرد و چون سرمايي بوده پتو را به خودش مي‌پيچد و مي‌خوابد. صبح كه از خواب بيدار مي‌شود مي‌بيند عبدالله پتويش را روي او انداخته و خودش بيرون رفته و تا صبح قدم زده است.

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 16:16

به گزارش سلام فسا، سایت آدینه فسا، ارگان رسمی دفتر امام جمعه منتشر کرد: 

امام جمعه ی فسا در خطبه ی اول با استفاده از آیات و روایات به تبیین ارزش و آداب انفاق در اسلام پرداخت، و با اشاره به چهاردهم اسفند سالروز تأسیس کمیته ی پرخیر و برکت امداد امام و آغاز هفته ی احسان و نیکوکاری گفت: امروز کمیته ی امداد امام خمینی ره پناهگاه محرومان و یتیمان است. این نهاد مقدس توانسته است با برنامه ریزی های صحیح، زمینه ی اشتغال هزاران نفر را فراهم آورد. وی گفت: ان شاء الله محور اصلی کار کمیته ی امداد باید ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد تحت پوشش باشد.

آیت الله طهماسبی در خطبه ی دوم، ضمن تقدیر وتشکر از حضور پرشور و باشکوه ملت سرافراز ایران و مردم قهرمان و انقلابی شهرستان فسا پای صندوقهای رای در هفتم اسفند، گفت: از همه ی عزیزانی که برای برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تلاش کردند اعم از مسئولین محترم اجرایی و مسئولین نظارتی، فرماندار محترم و همکارانشان، عزیزان دفتر شورای نگهبان، ریاست محترم هیات نظارت شهرستان، اعضای محترم شورای تامین، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه، دادستان محترم، ریاست محترم دادگستری و قضات محترم، از همه ی این عزیزان تشکر می کنم. همچنین از کاندیداهای محترم و هوادارن قانونمندشان که برای پرشور کردن انتخابات و به صحنه آوردن مردم تلاش کردند تقدیر و تشکر می کنم. لازم است به چند نکته اشاره کنم:

نکته ی اول: به منتخب مردم شهرستان فسا در انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر محمد جواد جمالی که از خانواده ی متدین فسایی و پزشک متخصص هستند تبریک عرض می کنم که توانست با جلب اعتماد مردم و کسب اکثریت قاطع آرا، برای چهارسال که از خرداد نود و پنج شروع می شود، نمایندگی مردم انقلابی و شهید پرور شهرستان فسا را در مجلس شورای اسلامی به عهده بگیرد.

نکته ی دوم: از جناب آقای دکتر محمد حسن دوگانی که دوازده سال نمایندگی این مردم را به عهده داشت و تا خرداد نود و پنج هم این نمایندگی ادامه دارد، از مجاهدت، تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر این برادر عزیز و ارزشمند تقدیر و تشکر می کنم.

نکته ی سوم: به نماینده ی منتخب عرض می کنم: برادر عزیز جناب آقای دکتر جمالی! خداوند نعمت بزرگی نصیبتان نموده است، تلاش کنید شکرگزار این نعمت باشید و خودتان را وقف خدمت بی منت به این مردم بزرگوار کنید. در جلسه ی خصوصی خدمتشان عرض کردم و اکنون در جمع شما نمازگرارن هم به این برادر عزیز عرض می کنم: تلاش کنید نقاط قوتی را که دکتر دوگانی داشتند بکار بگیرید. ایشان آدم پرحوصله، صبور، پیگیر و اهل ارتباط با مسئولین برای رفع مشکلات شهرستان بوده است، سعی کنید این نقاط قوت را شما ادامه دهید. البته هر انسانی نقاط ضعفی هم دارد ایشان هم مانند بقیه ی انسان ها نقاط ضعفی داشته اند شما سعی کنید آن نقاط ضعف در شما نباشد. انسان خردمند اینگونه است برای اینکه موفق شود تلاش می کند نقاط قوت مسئول قبلی را در خودش تقویت کند و نقاط ضعف را هم برطرف کند.

نکته چهارم: همه ی ما مخصوصا جناب آقای دکتر دوگانی باید به منتخب این مردم کمک کنیم تا ایشان بتوانند به نحو احسن به وظیفه ی نمایندگی خود عمل کند.

نکته ی پنجم: توجه کنیم که انتخابات هر چه که بوده است تمام شد. فصل رقابت ها گذشت، اکنون فصل رفاقت و همدلی و همزبانی است. باید رقابت ها به رفاقت تبدیل شود و همه ی ما برای سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی و پیشرفت کشور، استان و شهرستان تلاش کنیم. معضل بیکاری، معضل بزرگ در همه ی کشور است مخصوصا در شهرستان ما که وابسته ی به کشاورزی و دامداری بوده است و اکنون به خاطر خشکسالی تقریبا تعطیل شده و چیزی از آن نمانده است. ان شاءالله نماینده ی منتخب مردم باید برای ایجاد اشتغال واقعی و راه اندازی کارگاه های تولیدی تلاش کند. ان شاءالله مطالعه شود، ظرفیت های شهرستان دیده شود تا به غیر از آن دو پروژه ی مهمی که جناب آقای دکتر دوگانی استارتش را زدند و برای به ثمر نشستن آنها خیلی تلاش کردند یعنی پتروشیمی و فولاد، کارگاه های زودبازده ایجاد شود با توجه به ظرفیت شهرستان تا جوانان ما از معظل بیکاری نجات پیدا کنند.

نکته ی ششم: از حاشیه سازی ها باید پرهیز شود. الان جای بحث های حاشیه ای نیست. مردم نیاز دارند که مسئولینشان هماهنگونه که مقام معظم رهبری در پیامشان فرمودند به فکر معیشت مردم باشند، به فکر رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند، به فکر پیشرفت کشور باشند. انسان وقتی می شنود یک سیاستمداری، مردم شهرستان ها را بعد از انتخابات، عقب مانده ی سیاسی می خواند چون در شهرستان ها به لیستشان رای نداده اند، انسان وقتی این را می شنود تأسف می خورد. این آقا گفته است که شاخص توسعه ی سیاسی در تهران، ۱۰۰ ، در مراکز استان ها، ۵۰ ، و در شهرستان ها، ۳۰ است. بنده می خواهم عرض کنم که دقیقا بر عکس است، چون شهرستانی هایی که مشارکت سیاسی شان در انتخابات، از تهرانی ها بیشتر است، از نظر سیاسی به مراتب پیشرفته تر از تهرانی ها هستند. یقینا مردم فسا که مشارکت بیش از هفتاد درصدی در انتخابات داشته اند شعور سیاسی شان از مردم تهران که مشارکت حدود پنجاه درصدی داشته اند بیشتر است. بنابر این شاخص برای ما باید میزان مشارکت باشد، نه رای دادن به این لیست و رای ندادن به آن لیست. پیروز واقعی در این انتخابات، ملّت ما و شکست خورده ی واقعی، دشمنان این ملت بوده اند. و هر کس که در انتخابات، بدون عذر شرکت نکرد باید شرمنده باشد.

دکتر طهماسبی در ادامه ی خطبه ی دوم به پانزدهم اسفند روز درختکاری و آغاز هفته ی منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: درختکاری خیلی ارزش دارد، گر چه در شهر ما به خاطر کم آبی، خیلی از درختکاری نمی توانیم صحبت کنیم، اما لااقل می توانیم بگویییم درخت های موجود را بایدحفظ کنیم، در مصرف آب صرفه جویی کنیم، و با سیستم های نوین، درختان را آبیاری کنیم تا خشک نشوند. لطافت فسا به همین چند درخت نارنج است، این نارنج ها اگر خشک شوند لطافتی برای شهر باقی نمی ماند. در یک روایتی امام صادق علیه السلام می فرماید: لاتقطعوا الثمار فیبعث الله علیکم العذاب صبّا، یعنی درختان میوه را قطع نکنید که خداوند بر شما عذاب نازل می کند. اگر درخت نباشد زندگی نیست. اگر درخت نباشد اکسیژن لازم وجود نخواهد داشت. لذا همه ی ما باید برای حفظ و حراست از درختان و نیز مراتع تلاش کنیم.

امام جمعه ی فسا در ادامه با اشاره به هجدهم اسفندماه روز بزرگداشت سید جمال الدین اسد آبادی گفت: فرصت نیست راجع به این عالم آگاه و انقلابی صحبت کنم اما به جرأت می توان گفت: ایشان کم نظیر بوده است. به روح پرفتوحش درود می فرستیم. خداوند ایشان را با اجداد طاهرینش محشور بفرماید.

آیت الله طهماسبی همچنین به هجدهم اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این کانون ها هم در بخش فرهنگی و هم در بخش هنری می توانند نقش مهمی در ترویج باورهای دینی داشته باشند. اگر شخصی مانند مرحوم فرج الله سلحشور در عرصه ی هنر دینی می درخشد کارش را از همین مساجد آغاز کرده است. این کارگردان و بازیگر انقلابی که آثار فاخری مانند مردان انجلس، زندگی ایوب پیامبر و یوسف پیامبر را در کارنامه ی خود دارد باعث افتخار سینمای ایران است. ما به هنرمندان انقلابی مثل ایشان بسیار نیازمندیم. هنر وسیله ی بسیار تأثیرگذاری برای ترویج دین است، از آن غافل نشویم. در اوایل انقلاب خیلی ها سراغ این ابزار مهم تبلیغی رفتند که منجر به تاسیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شد که متاسفانه به خاطر عقب کشیدن بچه های متدین و مذهبی از صحنه ی هنر، حوزه ی هنری از اهداف اولیه اش فاصله گرفت. لازم است حتما جوان های متدیّن در عرصه ی هنر به صورت جدی وارد شوند که زبان هنر، زبان بسیار تاثیر گذاری است.

خطیب جمعه ی فسا در ادامه ی خطبه ها به بیستم اسفند روز ملی راهیان نور اشاره کرد و گفت: ان شاءالله به این برنامه های راهیان نور باید توجه بیشتری شود. این که عده ای بروند لحظه ی تحویل سال نو در کنار یادمان های شهدا و محل ریخته شدن خون شهدا حضور پیدا کنند رویداد مهمی است. لذا هر چه می توانیم باید این کاروان ها را تقویت نماییم.

امام جمعه ی فسا در پایان خطبه های این هفته به ادامه ی جنایات آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت: حاکمان سعودی و هم پیمانان شان همچنان در یمن جنایت می کنند و سازمان های بین المللی هم متاسفانه سکوت کرده اند. انسان اگر شب و روز برای این مرد مظلوم گریه کند کم است. مردمی که هر روز با دلارهای نفتی آل سعود که تبدیل به بمب شده است بمباران می شوند، و به هیچکس هم رحم نمی کنند حتی بازار را هم بمباران می کنند. این ها مطمئن باشند که خون به ناحق ریخته ی زنان و کودکان و افراد بیگناه دامنشان را خواهد گرفت. وی افزود: متاسفانه کشورهای حاشیه ی خلیج فارس هم کورکورانه دارند از آل سعود مجنون تبعیت می کنند. این شاه سلمان دیوانه است، پسرش هم از خودش دیوانه تر است. این ها دارند از یک مجنون و دیوانه تبعیت می کنند و اخیرا هم یک غلط اضافه کرده اند و آمده اند قویترین گروه مقاومت و بزرگترین دشمن صهیونیست ها که وقتی نامشان را می شنوند لرزه بر اندامشان می افتد، برای خوش خدمتی به اربابشان آمریکا اعلام کرده اند که حزب الله یک گروه تروریستی است. انسان خنده اش می گیرد، گروهی که برای دفاع از کشور خود و قدس عزیز دارند تلاش می کنند که اگر دفاع این ها نبود هیچکدام از این کشورهای عربی وجود نداشتند چون آن فکر خطرناک نیل تا فرات صهیونیست ها اجرایی می شد، به اینها می گویند «تروریست». و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به خاطر این خوش خدمتی، از آل سعود به عنوان یک متحد منطقه ای برای تل آویو یاد کرده است. اما همه بدانند به کوری چشم دشمنان، حزب الله لبنان همچنان مقاوم و استوار تا نابودی رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است.

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 138 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 15:56

به مناسبت هفته نیکوکاری:

نواختن زنگ شور نیکوکاری در فسا

کد مطلب: 11144

جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴

زنگ شور نیکوکاری با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه، مدیری کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه ببنت الهدی نواخته شد.

نواختن زنگ شور نیکوکاری در فسا

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 160 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 12:34

یاداشت اختصاصی سلام فسا: این یادداشت باید در روزهای تبلیغات انتخابات منتشر می شد، اما نگارنده را بیم آن رفت که جور دیگری برداشت شود و خرمای خاطرخواهی اش به مذاق برخی، شور و تلخ بیاید و رنگ جانبداری جناحی به خود گیرد. حالا، اما همه هیجان ها تمام شده و می شود راحت حرف زد و نگرانی آن روزها که گذشت را ندیده نگرفت.

روزهایی که همه درگیر انتخابات بودند، دنبال حرف هایی از جنس خود مردم می گشتم. حرف ها و دغدغه هایی که شاید به ظاهر خیلی هم بی اهمیت و پیش پا افتاده باشد، اما در رسانه های ما نیست. ژورنالیسمی که سال هاست فراموش شده و همین اول کار امیدوارم فراموشِ مَشیِ منتخب جدید مردم نشود.

ژورنالیسم و حرفه ای گری که جزو اقتضائات این جور فضاهاست و شوربختانه نه تنها دیده نشد که در بعضی رسانه ها که شاید بتوانم لفظ «زنجیره ای» برایشان به کار ببرم، خرج چیز دیگری شده بود. خرج بی پروایی در پراکندن هر چیز تلخ و سنگین و کوبیدن یا بالابردن هر کس تا تو انگشت به دهان بمانی که یعنی دوستانت نمی دانند اصول اخلاق حرفه ای این کار ایجاب می کند با فعالیت تبلیغ سیاسی به هم نیامیزد؟!
رسانه – بغیر از تابلودارها که تکلیف شان روشن است – طرف سیاست و سیاسیون نیست، اما ما در این چند روز، رسانه ای که امانت عمومی است را خیلی راحت سوار قطار خالی سیاست شهرمان کردیم و به ناکجا راندیم. تریبون عمومی را قربانی سیاست کردیم؛ پیاده نظام سیاست کردیم؛ آسیب پذیر کردیم و حتی پیشمرگ!

تلخ است، اما برخی رسانه های شهر بدجور در آزمون انتخابات و بازی در میدان انتظارات رفوزه شدند. ریسک خطرناکی انجام دادند و سرمایه اجتماعی شان به تاراج رفت. به جای آن که با قواعد حرفه ای اداره شوند، با قواعد سیاسی اداره شدند. نفوذ در برخی رسانه های شهر، نمایان شد و حیثیت چند رسانه و کانال اجتماعی در شبکه های مجازی - و به تبع آن حیثیت تمام مجموعه رسانه ای شهرستان- به تاراج کم تجربگی یا ماجراجویی – به بهترین تعبیر – برخی نوآمدگان، بر باد رفت تا خیلی راحت یادمان برود هدف رسانه، تأثیر است نه انتشار و بَه بَه و چَه چَه شنیدن از همفکران.
قبل از هر چیز، رسانه باید مورد احترام باشد و همه پسند و من اینها را ننوشتم تا بگویم بی طرف بمانید که به قول یکی از اساتیدمان:«بی طرفی رسانه، شعاری است که فقط در کتاب های روزنامه نگاری داده می شود.» اما هنر، تلاش در بی طرف جلوه کردن است. باید جانبداری گُل درشت خود را هر چه بیشتر پنهان کنیم. رسانه بی طرف باید آینه همه شخصیت ها، احزاب و آدم ها باشد. باید تا جایی که می توانیم به همه صداها، وزنی واحد بدهیم تا حداقل رسانه تر به چشم بیاییم. از ادبیاتی استفاده کنیم که لااقل سخن گزنده و بغض مان را آشکار نکند و عصبی و عبوس به چشم نیاییم.
به یقین، رسانه ما وقتی می تواند جریان ساز شود که خودش را در حد بلندگوی دستی اهل سیاست، پایین نیاورد و مستقل بماند. مستقل ها معمولا کسانی اند که دیگران باید خودشان را با مشی و منش شان هماهنگ کنند. در قالب های تنگ نمی گنجند و دلیلی بر وام دار بودن به این و آن ندارند تا به وقتش مجبور شوند این وام را از سر ناچاری - خدای ناکرده - در قالب باج ادا کنند. اگر رسانه در حد یک بولتن سیاسی و حزبی ایفای نقش کند، انتظارات هم از آن سیاسی می شود و باید منعکس کننده جریان یک سویه ای باشد که نتیجه اش تنها دلخواه برخی است که می خواهند دلشان خنک شود یا لَج کسی را درآورند. این اتفاقا یکی از علت های جوانمرگی رسانه نیز هست.
رسانه داری یک خدمت اجتماعی است، نه یک کالای تجاری و بازرگانی. با خیلی کارها و اشتغالات جمع نمی شود. چوبِ الفِ صفحه خالی WORDی که همیشه بر سر ماست،- مثل یک چراغ خطر چشمک زن- همیشه یادمان می آورد که این حوزه با «شکم سیری» و دنبال نام و نان بودن جور نبوده و نیست! حضور تمام وقت می خواهد و به اصطلاح «چندرغاز» درآمدش، تکافوی معیشت نیست، اما خبرنگار جماعت، خودش سختی این رسالت را پذیرفته؛ کسی دنبالش نفرستاده و برایش فرش قرمز پهن نکرده است؛ پس باید حرفه ای بماند و برخورد کند. حرفه ای بودن هم ادب و آدابی دارد و چند باید و نباید که فهرست وارش می شود این که یک رسانه خبری موفق و مردمی، حتی اگر بخواهد از یک رسانه مخالف خود خبری نقل کند به جای نشان دادن موضعش باید بگونه ای تیتر بزند که اگر به آن گوینده یا رسانه می گفتند خودتان تیتر انتخاب کنید همان را پیشنهاد می کردند یا لااقل اگر تیتر را می دیدند، دلگیر نمی شدند.
یک رسانه خبری موفق و مردمی، جَرح رسانه ای (درگیری و جوابیه تند و تیز رد و بدل کردن با سایر رسانه ها) را ضد ارزش می داند.
یک رسانه خبری موفق و مردمی، حب و بغض خود را نشان نمی دهد تا موجب رمیدن و موضعگیری مخاطب مخالف شود.
یک رسانه خبری موفق و مردمی، سیاست گریز نیست اما اصراری هم بر بازی در میدان سیاست ندارد.
یک رسانه خبری موفق و مردمی، می داند نباید مطلبی را بدون توضیح از روی خروجی اش بردارد و با رفتاری غیر حرفه ای بی اخلاق جلوه کند. اگر اشتباه کرد، حتما صادقانه عذرخواهی می کند.
قبول کنیم رسانه داری، پدیده ای سرسری و از سر تفنن و تفریح نیست. جدی و خطیر است و جنبه آیینی دارد. باید مثل سایر اصناف یک شهر، نظام و تشکل صنفی داشته باشد تا پیش از هر کس به تخلفات تخصصی حوزه خودش رسیدگی کند و پالایش درون صنفی داشته باشد. به دستگاه ها و نهادهای شهر، مشاوره بدهد، صلاحیت، تعیین کند. مرامنامه اخلاق حرفه ای تبیین و نگارش نماید؛ سواد رسانه ای مردمش را بالا ببرد و...
قبول کنیم باید یک جشنواره سالیانه با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری، شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم تا برترین های هر سال، معرفی و الگوسازی شوند و مورد قدردانی قرار گیرند. عملکرد مطلوب باید تشویق شود تا منفی ها، محو گردند.
قبول کنیم از این ابزار کارآمد، کارها بر می آید و آدم ها بلند و بزرگ می کند، محاسبات به هم می ریزد و... به شرطی که به اسباب بزرگی اش پایبند باشیم و اشتباه نکنیم. زیرا ما مدیر نیستیم که اشتباهاتمان را بایگانی کنیم. پزشک هم نیستیم که اشتباهاتمان را به خاک بسپاریم. –البته دور از مدیران مدبر و پزشکان نازنین شهرمان که می دانند در مَثَل مناقشه نیست- اشتباهات ما تا آخر دنیا ثبت می شود. می ماند و قضاوت می شود؛ قضاوتی که مطمئنم اگر قدیمی ترهایمان الان اینجا کنارمان بودند با این بیت، زمزمه اش می کردند که:
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
کاین ره که تو می روی به ترکستان است

نویسنده: میلاد کریمی

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 136 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 12:34

یاداشت سیاسی تحلیلی: پس از راهپیمایی غرور آفرین ۲۲ بهمن بار دیگر ملت ولایتمدار و همیشه در صحنه ی ایران از آزمون بزرگ دیگری سرافراز بیرون آمد. مردم غیور ایران با قصدی خدایی، عزمی راسخ، شور و نشاطی بیاد ماندنی در جهت ایجاد اعتبار فزاینده و حفظ استقلال کامل کشور در انتخابات هفتم اسفند حضور یافتند و سرنوشت کشور را رقم زدند و برای کشور در شرایطی که بخش وسیعی از منطقه ی خاورمیانه در آتش جنگ می سوزد و همچنین در میان کشور هایی که دموکراسی شان شبیه یک جوک شبانگاهی می ماند برگ زرینی را در تاریخ به یادگار گذاشتند و پیروز واقعی عرصه ای شدند که هیچکس نتوانسته است ثبات و استقلال و امنیت آن را در عرصه ی بین الملل انکار کند هر چند که از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی بارها و بارها به تروریسم متهم گشته اند.

در این انتخابات جناح موسوم به اصلاح طلب توانست تعدادی از کرسی های مجلس را در بعضی از شهرها از جمله تهران در اختیار بگیرد اما این به معنای شکل گرفتن مجلس ششمی دیگر نیست و مجلس همچنان در اختیار اصولگرایان است زیرا در شهرستان ها اکثریت منتخبین اصولگرا هستند هرچند این امر موجب خشم سران اصلاحات شده که شهرستانی ها را به تعبیر خود عقب مانده خطاب میکنند و حضور نمایندگان اصولگرای بسیاری از شهرستان ها شکل گیری مجلس ششم دیگر و یا شکل گیری مجلسی کاملا همسو با دولت که در دوره ی اول دولت های قبل مشهود بود به آرزویی بیش برای این طیف مبدل نساخته است و هنوز هم صدای مرگ بر آمریکا در صحن علنی مجلس شنیده خواهد شد و این جاست که تفاوت این طیف (که یک روز ندای پیروی از خط امام و انقلابی گری و روزی تاکید بر جریان مدعی اصلاحات بودن و خواهان مرتفع کردن خواسته های مردم وادعای پیشی گرفتن رسیدگی به خواست مردم بر اهداف حزبی و جناحی خود را دارند، کسانی که وقتی نتیجه انتخابات سال ۸۸ به مذاقشان خوش نیامد از تمکین به رای مردم و قانون سرباز زدند) با اصول گرایان به عنوان عناصر قانونمند (که همواره بر تمکین از قانون توصیه و اصرار دارند و رای مردم را به خوب و بد تقسیم نکرده و آن را حق الناس دانسته و از آن صیانت و دفاع کرده اند) در همین گزاره ی معتبر دانستن رای مردم و تمکین از قانون خلاصه می شود.

به هر حال تحلیل انتخابات هفتم اسفند در این مقاله نمی گنجد و خود بحث دیگری را می طلبد که انشالله در مجالی دیگر به آن خواهیم پرداخت.

در شهرستان فسا نیز همانند سایر نقاط کشور انتخابات هفتم اسفند با مشارکت حداکثری برگزار گردید و مردم نماینده ای را که طبق گفته ی خودش اصولگرای ولایتمدار و معتقد به تفکر و گفتمان اصولگرایی می باشد برگزیدند.

اما نکته ای که این بار در انتخابات شهر فسا نیز با آن رو به رو شدیم این است که طیف اصلاح طلبان سیاست بازی با کارت دیگران را برگزید زیرا امیدی به پیروزی چهره های مورد تایید خود نداشت(هرچند با برند های سید اصلاحات و حامی دولت باشند.) و تصمیم به تصاحب و مصادره به مطلوب نماینده منتخب فسا (علیرغم بیان صریح خود ایشان مبنی بر اعتقاد به گفتمان اصولگرایی) گرفته بودند.

این استراتژی مصادره به مطلوب که اصلاحات را به یک شرکت سهامی خاص سیاسی تبدیل کرده که به دنبال سهم خواهی در انتخابات است مورد جدیدی نمی باشد و در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است. در چند سال اخیر و در زمان های نزدیک به انتخابات بنا به دلایل ذکر شده اصلاح طلبان به دنبال یارگیری و سرقت گزینه های جناح مقابل خود یعنی اصولگرایان می افتند و سعی می کنند با جذب چهره های متنفذ و مقبول و به خیال خود معتدل زیر تابلوی آنان در انتخابات شرکت کنند و پس از اعلام نتایج در صوررت پیروزی، آن پیروزی را به خاطر حضور خود معرفی کرده و در صدد امتیاز گیری از شخص پیروز بر می آیند و ندای انا الشریک سر داده و تنها خود را شریک در پیروزی می دانند و در صورت شکست آن را به پای فرد شکست خورده می نویسند و از او به راحتی عبور می کنند، کاری که در انتخابات دوره های گذشته نیز به وضوح یافت می شود.

به عنوان اولین مثال میتوان به قضایای انتخابات مجلس ششم اشاره کرد که اصلاح طلبان سوار بر ارابه ی قدرت هیچ کس را در حد خود نمی دیدند و اجازه ی ورود کسانی را که کوچکترین مخالفتی با آن ها داشتند نمی دادند و او را به شدت تخریب می کردند حتی چشم دیدن هاشمی رفسنجانی را در مجلس ششم نداشتند چرا که او عضو جامعه روحانیت مبارز و از چهره های راست سنتی بود، بنابراین انواع هجمه ها و تخریب ها بر علیه او در رسانه ها شروع شد تا جایی که او را عالیجناب سرخ پوش خطاب می کردند. حجم این فشار ها آنقدر زیاد شد که هاشمی که همواره ادعای کوتاه نیامدن در برابر فشار تخریب گران و عمل به وظیفه را داشت در نهایت تسلیم خواسته ی آنان شده و از مجلس ششم انصراف داد و اصلاح طلبان مغرور مجلس ششم را بطور کامل در دست گرفتند.

اما چند سال پس از آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال۸۴ اصلاح طلبان ابتدا سعی کردند با مهره های خود به میدان بیایند اما در مرحله دوم انتخابات هاشمی رفسنجانی گزینه ایده آل آنان شد و به یکباره به امیر کبیر دوران و نماد نجات از مشکلات تبدیل شد اما در نهایت اصلاح طلبان زیر لوای هاشمی هم شکست خوردند البته هاشمی پس از آن تمایلات خود را به این جناح بیشتر نشان داد و حتی بت سیاسی آنان شد و ظاهرا از یاد برد آن آبروها که اصلاح طلبان از او بردند.

مثال دوم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود که باز هم اصلاح طلبان شکست خود را در انتخابات قطعی دیدند از این رو با فشارهای فراوان بر دکتر عارف سعی کردند او را از گردونه ی رقابت های انتخاباتی کنار بکشند. عارف تا روز های آخر مقاومت کرد ولی سرانجام مجبور به کناره گیری شد و دلیل آن هم مشخص است، اگر عارف شانس پیروزی در انتخابات را داشت هیچگاه اصلاح طلبان او را مجبور به کناره گیری نمی کردند زیرا هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد اصلاح طلبان مهره ای را که برخواسته از جریان اصلاح طلبی است و کوچکترین احتمال پیروزی را دارد مجبور به کناره گیری کنند. آنان یقین داشتند که پیروز انتخابات نامزد اصلاحات نخواهد بود. ولی پس از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به یکباره و با هماهنگی وسیع عملیات مصادره ی پیروزی حسن روحانی به نفع آنان و مدیون سازی روحانی به خود با عملیات های رسانه ای از جمله پیغام های تبریک آغاز شد. اصلاح طلبان از این شروع سعی در پمپاژ خواسته های خود به عنوان خواسته های مردم به روحانی نمودند این در حالی بود که روحانی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود و سابقه ی راست سنتی داشت و بارها هم از جمله در نشست خبری شهریور ۹۲ تاکید می کند که او رییس جمهور هیچ حزبی نیست. پس چرا اصلاح طلبان در دقیقه نود رو به سمت او آوردند؟ این دلیلی ندارد جز این که آنان نامزد خود را فاقد رای آوری می دانستند، البته کیست که نداند شعار اعتدال دولت به کدام سو رفت و عملکردش چگونه شد.لاجرم نگاه اصلاح طلبان به دولت نگاهی ابزاری است، آنان دولت را یک رحم اجاره ای می دانند و به صراحت میگویند که شکست دولت شکست اصلاح طلبان نیست و در واقع پشت نقاب اعتدال مخفی و آرای آن را رای به اصلاحات تلقی نموده و به دنبال سواری مجانی بر این دولت هستند. خبر های این روز ها شاهدی بر این مدعاست که علاوه بر این که تا دیروز هاشمی خود را پدر معنوی دولت و حمایت خود را عاملی برای برگزیده شدن روحانی میدانست جدیدا رییس دولت اصلاحات و یکی از سران فتنه نیز حمایت خود را عامل پیروزی برخی افراد از جمله روحانی در ریاست جمهوری، هاشمی در کسب کرسی اول مجلس خبرگان و عارف را در کسب کرسی اول مجلس تهران میداند.

یا مثلا دامی که برای حجت الاسلام ناطق نوری پهن کردند که با سواستفاده از دلخوری او از رییس دولت دهم او را به عنوان پرچمدار اعتدال برای تصاحب کرسی مجلس دهم استفاده کنند که این پروژه تغییر کرد و یا مثلا تلاش برای مصادره ی حضور سید حسن خمینی در انتخابات به نفع جریان خود که از آن با عنوان اتفاقی حادثه ساز یاد کردند در حالی که حسن خمینی در زمان ثبت نام خود را مستقل دانست.

به عنوان مثالی دیگر سرمایه گذاری این طیف روی جذب رییس مجلس، دکتر لاریجانی( بدون توجه بر اقدامات او در زمان ریاستش بر صدا و سیما که خیانت های آنان را در وقایعی مانند حادثه کوی دانشگاه و کنفرانس برلین را به تصویر می کشید و ماهیت آنان را عیان می کرد) بود که اگر باز هم به ریاست مجلس رسید از طریق او کلاهی برای خود بسازند در این راستا با توجه به مواضع و عملکرد لاریجانی و فاصه گیری او از بدنه اصولگرایی حتی او را از جمله کسانی که در صدر لیست انتخاباتی شان بود نام می بردند و حاضر بودند او را به عنوان گزینه اصلاحات معرفی کنند و تخم مرغ های خود را به طور کامل در سبد او بریزند. البته متاسفانه لاریجانی و رئیس فراکسیون حامی او، کاظم جلالی با تمایلی که از خود نشان دادند از اصول گرایی ریزش کرده و روی پوست خربزه اصلاحات لیز خوردند و حال باید ببینیم که بازی آنان برای کسب کرسی ریاست مجلس دهم چگونه خواهد بود.

در آخرین مورد مصادره به مطلوب این جریان این بود که نام برخی از علما را در لیست انتخاباتی خود برای مجلس خبرگان قید کرده بودند که با برائت آنان از این لیست مواجه شدند و این حربه نیز به سرانجام نرسید.


اصلاح طلبان فسا نیزهمچون لیدرهای خود همین سیاست سواری مجانی و مصادره به مطلوب را در دستور کار خود قرار دادند. آن ها علی رغم اینکه چندین نامزد از طیف خود را در انتخابات داشتند به این ترتیب عمل کردند که برخی را مجبور به انصراف نموده و برخی را با علم به اینکه رای آور نیستند مورد حمایت ضعیف خود قرار دادند و تمام پتانسیل و تبلیغات رسانه ای خود را خرج کاندیدای اصولگرایی کردند که احتمال پیروزیش را می دادند تا بعد از انتخابات او را تصاحب کرده و خود را پیروز انتخابات بدانند هر چند شنیده شد که بر خلاف حمایت های ظاهری شان از کاندیدای پیروز رای خود را به او هم ندادند تا فردا در درون خود مواخذه نشوند. به هر حال این طیف با کارنامه سیاه و مبهم که مواردی مثل زدن تهمت تقلب به نظام اسلامی و زیر سوال بردن مشارکت مردم، ایجاد فتنه و آشوب در سال ۷۸ و ۸۸، عدم تمکین از قانون، عملکرد ضعیف در دولت اصلاحات، سابقه سیاه مجلس ششم، حمله به ارزش ها و اعتقادات مردم، حمایت بیگانگان و اپوزسیون و آلت دست قرار گرفتن توسط آنان، پناهندگی چهره های همسو به خارج از کشور و نظایر آن ها و نه از روی حب بلکه از روی غضب نسبت به نماینده ی قبلی علی الظاهر از کاندیدای پیروز برای نیل به اهداف خود حمایت کردند. کاندیدایی که در جبهه ای کاملا مخالف با عملکرد و ایدیولوژی این گروه بود که شاهد آن عضویت ایشان در سپاه پاسداران می باشد. این استراتژی مصادره به مطلوب نماینده فسا نیز هم قبل از انتخابات و هم بعد از انتخابات و همچنین با هدف نفوذ به صفوف مومنین و بر هم زدن وحدت به طور جد پیگیری می شد و هر از گاهی لیستی را منتشر و نام ایشان را بر جرگه خود ثبت میکردند، که خوش بختانه با درایت کاندیدای پیروز که خود را اصولگرا و نه فصول گرا میدانست و مرزبندی صریحی با فتنه ۸۸ و فتنه گران و با علم به این که آزموده را آزمودن خطاست با صدور چندین اطلاعیه مبنی بر تکذیب حضورش در لیست های این گروه و تاکید بر اصولگرایی و ولایتمداری فرصت سواستفاده را از این فرصت طلبان گرفت.

بوی یک رنگی از این نقش نمی آید، خیز
دلق آلوده ی صوفی به می ناب بشوی

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 22:57

فرمانده انتظامی شهرستان فسا استان از دستگیری سارق کابل های برق مزارع کشاورزی در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام فسا، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی شیبانیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و سیم برق از مزارع و دستگاه های حفاری و همچنین آلات و ادوات کشاورزی در منطقه قره بلاغ شهرستان فسا، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران ضمن افزایش گشت های انتظامی و با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را به نام "و – الف" شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا افزود: در تحقیقات اولیه، متهم به ۷ فقره سرقت اقرار و ضمن معرفی فرد مالخر، در بازرسی از محل اختفای وی مقادیری از اموال مسروقه كشف شد.

سرهنگ شیبانیان گفت: با پیگیری ماموران فرد مالخر نیز دستگیر و پس از تشكیل پرونده هردو متهم به مقام قضائی معرفی شدند.

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 14:37

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فسا از ثبت ۴ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام فسا، حجت‌الاسلام حسن محبی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فسا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه، افزود:‌وقف دارای برکات و آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی در جامعه است که در واقع به نوعی در فقرزدایی در جامعه نیز کمک می‌کند.

محبی به ثبت یک وقف جدید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ششدانگ از مغازه‌ای در شهرستان فسا به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف فسا تصریح کرد: فاطمه رضائیان، خیر نیک اندیشی است که با وقف ششدانگ از مغازه خود، نام خود را در زمره واقفان خیراندیش به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه مساحت این وقف بیش از ۴۲ متر مربع است، خاطر نشان کرد: این وقف با نیت کمک به فقرا و مساکین، خرج معیشت و تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و مخارج عروسی جوانان بی بضاعت دختر و پسر شهرستان فسا انجام شده است.

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 14:37

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: مراسم اربعین شهادت « شهید مهدی اسماعیلی » پنجشنبه ۱۳ اسفند ماه ۹۴ در روستای فدشکویه روستای زادگاه شهید برگزار می گردد.

به گزارش سلام فسا، آیین چهلمین روز شهادت شهید مهدی (حامد) اسماعیلی مزیدی که در درگیری با اشرار در شهر ایرانشهر به شهادت رسید پنجشنبه ۱۳ اسفند ۹۴ در مسجد روح الامین فدشکویه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با سخنرانی سرداد احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی فارس و مداحی هادی پرهیزگار برگزار می گردد.

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 4:22

به گزارشسلام فسا، در اولین روز تبلیغات داوطلبین مجلس شورای اسلامی، علیرضا فیروزی انصراف داد.(اینجا)حال دکتر فیروزی با انتشار پیامی از حضور مردم و از جمالی و دوگانی قدردانی کرده است

متن پیام فیروزی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
میزان رای ملت است (امام خمینی ره)
مردم شریف، عزیز و هوشیار فسا
با سلام و احترام

حضور هوشمندانه و مقتدر مردم عزیز شهرستان بزرگ فسا در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی برگ زرین دیگری را در زندگی سیاسی و تاریخ شهرمان رقم زد. مردم قدرشناس فسا همواره نشان داده اند که در بزنگاههای سیاسی یار و یاور انقلاب اسلامی مان بوده اند و اینجانب نیز در مقابل عظمت و بزرگی مردم فهیم شهرستان بزرگ فسا، سر تعظیم فرود می آورم.
ایندوره از انتخابات ازحساسیت خاصی برخوردار بود که ، با مدیریت موثر و هوشمندانه دست اندر کاران انتخابات به ویژه هیات محترم نظارت شورای نگهبان، فرماندار محترم و همکارانشان، دادستان عزیز، ریاست محترم دادگستری، فرمانده محترم نیروی انتظامی، مسئولان محترم امنیتی و سایر عوامل اجرایی با نظم، شکوه و آرامش مثال زدنی برگزار شد که شایسته تقدیر و تشکر است.
همچنین،لازم میدانم از همه نامزدهای محترم و هوادارانشان که در ایجاد شور انتخاباتی، تلاش کردند، صمیمانه تشکر نمایم.
اینجانب، ضمن عرض تبریک، به برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر محمد جوادجمالی، توفیق ایشان را در خدمت به مردم بزرگ شهرم خواستارم و امیدوارم در زیر سایه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) موفق باشند؛ و بنده،نیز از هیچ همکاری با منتخب مردم، که منجر به خدمت به مردم لایق شهرستان بزرگ فسا و کمک به اجرای سیاستهای دولت محترم تدبیر و امید باشد، دریغ نخواهم کرد.
برای جناب آقای دکتر محمد حسن دوگانی که در سه دوره متوالی در کسوت نمایندگی،خدمتگذار مردم شریف شهرستان فسا بودند آرزوی عافیت و بهروزی دارم و امیدوارم در دیگر مراحل زندگیشان موفق باشند.
انشالله در دوره جدید شاهد وحدت، همدلی و همبستگی روز افزون در میان مردم، مسئولین و نیروهای سیاسی، برای توسعه و آبادانی شهرستان بزرگ فسا باشیم

با تقدیم احترام
علیرضا فیروزی
نامزد انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی
حوزه انتخابیه فسا

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 4:22

به گزارش سلام فسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو کمپرسی بنز و کامیون ایسوز و پژو پارس در محور فسا داراب حد فاصل کارخانه سیمان داراب ۱نفر کشته و ۳ نفرمصدوم شدند که راننده کامیون ایسوز در دم جان باخت و سه نفر مصدوم و به بیمارستان داراب انتقال داده شدند.

سرگرد بهمن یار پور قیومی فرمانده پلیس راه داراب علت حادثه را انحراف به چپ راننده کمپرسی بنز که از طرف فسا به طرف داراب در حال حرکت بود عنوان کرد.

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 4:22

به گزارش سلام فسا، نتایج نهایی پنجمین انتخابات خبرگان رهبری در فارس بعد از گذشت ۳۵ ساعت از پایان انتخابات اعلام شد.

نام آیت الله دکتر احمد بهشتی، امام جمعه میانشهر به عنوان دومین منتخب مردم در پنجمین انتخابات خبرگان رهبری با رای یک میلیون و ۲۲ هزار و ۲۵۶ در بین پنج نفر نماینده فارس می باشد.

اسامی منتخبان به ترتیب زیر است:

۱-آیت الله سید علی اصغر دستغیب یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۴۸
۲-آیت الله احمد بهشتی یک میلیون و ۲۲ هزار و ۲۵۶
۳-آیت الله اسد الله ایمانی با ۹۵۴ هزار و ۷۵۴
۴-حجت الاسلام و المسلمین سید محمد فقیه ۵۶۰ هزار و ۲۳۷
۵-حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کلانتری با ۵۵۵ هزار و ۹۴۴

گفتنی است در انتخابات ۷ اسفند ماه بیش از ۶۳ درصد از واجدین شرایط در استان فارس رای خود را به صندوق انداختند.

- - , .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 0:07